magazin
A színésznőkkel kezdjük az éves toplistázásunk. Az első hely kapcsán teljes egyetértés volt, a nevét még nem áruljuk el, de a kép azért segít.…
továbbmagazin
Halász Pétertől tanult színészetet, majd tíz évnyi kitérő után drámapedagógiával kezdett foglalkozni. Több kisebb filmes felbukkanás után egyszerre…
továbbmagazin
A 48. Torontói Nemzetközi Filmfesztivál programjában debütált Moldovai Katalin első nagyjátékfilmje, az Elfogy a levegő. A nívós fesztiválon való…
továbbvideó
2017-ben egy tordai irodalomtanár ellen fordult a közössége, mert a Teljes napfogyatkozás című, Verlaine és Rimbaud életéről szóló, homoszexualitást…
továbbFriss
Sok év után újra vásznon Verebes István
Szivárványba öltözik a Cinema Niche
A MUBI a szárnyai alá veszi Nemes Jeles Árváját
Megvannak a CAD’oro Építészeti Animációs Filmszemle nyertesei
Kanadai animációs mester tart előadást a Primanima helyszínén
Elhunyt Horváth László, a Valahol Európában című film szereplője
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNem engedhetem, hogy az elveim a fejlődésem útjába álljanak. Muszáj alkalmazkodnom.
Oliver Tate / Submarine